Bedrijven, onderwijs-, overheids- en onderzoeksinstellingen in de regio kunnen zich vanaf nu aanmelden om deel te nemen aan het platform, via www.opkop.nl. Reportages in de vorm van tekst of video verrijken de profielen, en zijn bovendien gratis. In de komende periode gaan de ‘scouts’ van het platform aan de slag om deze mooie verhalen te maken, zodat mensen bij de lancering in januari er direct gebruik van kunnen maken. Het platform wordt ontwikkeld door het ervaren reclamebureau Just.
Naast de verhalen over bedrijven, biedt het platform ook de mogelijkheid om vacatures te tonen in een interactieve kansenkaart. Gebruikers kunnen zelf aangeven in welke banen ze geïnteresseerd zijn, en krijgen een compleet overzicht van vacatures in de regio in hun gewenste sector. Het aanbod voor stages en opleidingen wordt ook meegenomen.
Wethouder Theo Meskers, bestuurlijk trekker van het project, stelt: “Met dit project bewijst het programma De Kop Werkt! z’n toegevoegde waarde. Met onder andere de marine, de tech- en energiesector, agribusiness, de zorgsector en leisure maken we het verschil in het komende decennium. Dat verhaal moet worden verteld. Daarmee trekken we de aandacht van professionals en jong talent. Ik roep bedrijven in de Noordkop op om zich bij ons aan te sluiten. We hebben de slagkracht om minimaal twee jaar nationaal aan de weg te timmeren”.
De Kop Werkt!
Het project Arbeidsmarktcommunicatie is onderdeel van het programma Match2020, dat onder andere zorgt voor een betere aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt. Match2020 valt onder ‘De Kop Werkt!’, het regionaal stimuleringsverband van de vier kopgemeenten Texel, Den Helder, Hollands Kroon en Schagen en de provincie Noord-Holland. Meer informatie vindt u op www.dekopwerkt.nl.